34è dia de
confinament
Dimecres 15 d’abril
Bon dia!!
Ja tornem a
estar connectats. Espero que aquest dies de Setmana Santa us hagin anat molt
bé, segur que haureu menjat unes mones casolanes súper bones i que dintre de la situació en la que ens trobem
hagueu passat el temps de la millor
manera .
Nosaltres ja teníem ganes de tornar a estar connectats
per poder intercanviar recomanacions, relats, dibuixos o el que vulgueu
compartir.
Aquest dies
podríem compartir lectures enfocades al dia més important del llibre “Sant
Jordi”.
Tanmateix aquest any serà diferent, però creiem que seria bo celebrar- lo , tot i que
d’una altre manera no deixar de gaudir del llibres, contes, àlbums il·lustrats ...
els encarregats de que així sigui podeu ser vosaltres amb les vostres
recomanacions.
Algunes
llibreries us poden fer arribar a casa
els llibres escollits, també hi ha molts llibres en format PDF que els podeu
baixar, resums fets a Internet ...
Bé comencem amb
les recomanacions:
COMUNITAT PETITS
“El mur al mig
del llibre”
Jon Agee Ed: La casita roja
Al centre
d'aquest llibre hi ha un mur. A un costat, un petit cavaller amb la seva
armadura. Està absolutament convençut que el mur el protegeix dels perills que
amaga l'altre costat: un tigre ferotge, un rinoceront immens i, sobretot, un
temible ogre que se'l cruspiria en un tres i no res. El nostre jove
protagonista no sembla adonar-se'n que per darrere s'acosta un cocodril que li
dóna un bon ensurt a un pobre ànec, i també una onada que creix i creix i
continua creixent... Amb aparent senzillesa i un enginy extraordinari, Jon Agee
ens parla de com n’és, d’important, eixamplar horitzons, obrir-nos a nous mons
(interiors i exteriors) que ens enriqueixen i són la nostra veritable
fortalesa.
ACTIVITAT
Fixeu-vos molt
bé amb les il·lustracions
És una història
encantadora, ben construïda i que permet observar com en Jon Agee ha cuidat
tots els detalls. Per exemple, l’ús dels espais blancs. És genial comprovar com
van passant de l’esquerra a la dreta progressivament.
L’ús de les formes també mereix especial atenció. Fixeu-vos en l’escala, per exemple, com es recolza sobre el mur formant un triangle que s’equilibra amb les figures dels animals de la dreta on fins i tot el tigre sembla que adopta una posició simètrica amb l’escala. Quelcom de semblant passa amb l’ogre i el cocodril, «figures mirall» podríem dir.
L’ús de les formes també mereix especial atenció. Fixeu-vos en l’escala, per exemple, com es recolza sobre el mur formant un triangle que s’equilibra amb les figures dels animals de la dreta on fins i tot el tigre sembla que adopta una posició simètrica amb l’escala. Quelcom de semblant passa amb l’ogre i el cocodril, «figures mirall» podríem dir.
Un llibre molt potent que, sobretot, conté un
missatge sobre els prejudicis que tenim les persones.
“Els enamorats
del llibre”
Frédéric Laurent
Ell viu a la pàgina de l'esquerra.
Ella viu a la pàgina de la dreta. Ell està molt enamorat d' ella i ella està
molt enamorada d' ell. Però realment hi ha un gran, gran problema?
ACTIVITAT
Resulta molt
bonic anar veient com cada vegada hi apareixen nous elements que emplenen les
pàgines. Hi ha molts detalls: els espais blancs, els contorns, els buits,
ofereixen múltiples relectures. La història avança, el dia es va acabant i
podem imaginar que finalment faran un túnel que comunicarà ambdues cases o
construiran un pont o apareixerà un helicòpter o vés a saber com s’ho faran per
estar junts. La gràcia rau en esperar que arribi la nit i llavors es produeixi
l’encontre. Finalment ho aconsegueixen.
Es tracta
d’una proposta útil per iniciar converses sobre l’amor, un tema que sempre fascina
als infants a partir de cinc anys. Hi ha un punt en que es pot aturar la
narració i pensar en solucions per fer que els amants es trobin.
COMUNITAT MITJANS
“Poca broma amb
l’escola”
Ester Farran Jordi Sales Ed: Edicions del pirata
La Judit i el
Johan fan de superherois justiciers per ajudar a qui creuen que ho necessita,
però... no hi ha manera! Tot els hi surt del revés! Cada vegada que intenten
ajudar algú, acabaran embolicant-ho tot encara més!
En començar l’escola descobreixen que aquest any els ha tocat de professor el senyor Amela, que té fama mundial i cap d'elles és ser divertit. I com es pot fer de justicier amb un professor que sembla un sergent?
La Judit i el Johan en trobaran la manera, i embolicaran la troca tant com quan eren de vacances a casa i al poble. No ho poden evitar!
En començar l’escola descobreixen que aquest any els ha tocat de professor el senyor Amela, que té fama mundial i cap d'elles és ser divertit. I com es pot fer de justicier amb un professor que sembla un sergent?
La Judit i el Johan en trobaran la manera, i embolicaran la troca tant com quan eren de vacances a casa i al poble. No ho poden evitar!
ACTIVITAT
Us proposem un joc que
consistirà en trobar el títol d'una altra obra del mateix i per fer-ho
ens ajudarem d'unes pistes que caldrà seguir i resoldre fins a trobar el títol
buscat.
PISTA NÚMERO 1
El llibre q us hem
proposat, Poca broma amb l’escola, us servirà per trobar el títol d’un altre
llibre del mateix autor. Si esteu preparats, podem començar.
Busqueu el NOM DE LA COL·LECCIÓ. Si ja l’heu trobat, compteu
les lletres que el formen . Marqueu en un full apart unes ratlletes per anar
escrivint el resultats de les vostres respostes, com si juguéssiu al joc de
l’ofegat. Us anirà bé numerar-les a sota.
PISTA NÚMERO 2
Busqueu ara el nom de l’Editorial. La lletra número 14
d’aquest nom la poseu en la posició número 6, a sobre de la ratlla
corresponent.
PISTA NÚMERO 3
Busqueu ara el COGNOM DE L’AUTOR del llibre.Les dues Ales
col·loqueu en les posicions 4-9-10-14-20-22 Apa! Quina bona pista!
PISTA NÚMERO 4
Ara busqueu el COGNOM DE LA IL·LUSTRADOR. La segona lletra del cognom ocupa la posició número
2-7-16-18. Aneu pel bon camí. Busqueu la pista número cinc.
PISTA NÚMERO 5
Investigueu i localitzeu ON S’HA EDITAT aquest llibre.
Quan ho tingueu, agafeu la primera lletra d’aquesta ciutat i col·loqueu-la a la
posició número 5. Ja veieu que és fàcil. Ara us falta molt poc.
PISTA NÚMERO 6
Al mig de dues paraules ja una preposició de tres lletres
PISTA NÚMERO 7
Desprès de l’anterior pista li segueix una article en
femení
PISTA NÚMERO 8
I jo crec que si ho heu fet bé amb totes les pistes ¡ ja
ho podeu esbrinar!
SORT!!
Ho heu encertat??
“El venedor de Felicitat”
Davide Calí
Ed: Libros del zorro rojo
Ning-ning! Ha
arribat el senyor Colom, el venedor de felicitat. I vostès es preguntaran:
«La felicitat es ven?» I tant que sí, en pot petit, gran o de mida familiar.
Tots els veïns reconeixen el soroll de la seva camioneta espetegant i
a la porta a rebre el persuasiu venedor.
Hi ha qui compra un pot de felicitat per compartir amb els amics; altres, un embolicat en paper de regal per Nadal, per repartir entre els seus fills, pels seus nets
La felicitat no admet descomptes. És bo tenir sempre un potet de reserva, tot i que sigui petit. El venedor de felicitat truca a la porta dels incrèduls, dels artistes, de les dones grans. Qui podria resistir-s'hi?
«La felicitat es ven?» I tant que sí, en pot petit, gran o de mida familiar.
Tots els veïns reconeixen el soroll de la seva camioneta espetegant i
a la porta a rebre el persuasiu venedor.
Hi ha qui compra un pot de felicitat per compartir amb els amics; altres, un embolicat en paper de regal per Nadal, per repartir entre els seus fills, pels seus nets
La felicitat no admet descomptes. És bo tenir sempre un potet de reserva, tot i que sigui petit. El venedor de felicitat truca a la porta dels incrèduls, dels artistes, de les dones grans. Qui podria resistir-s'hi?
ACTIVITAT
Fer potets
decorats amb diferents etiquetes.
COMUNITAT GRANS
“La noia Ocell”
Sandy Stark-McGinnis Ed: Blackie Books
El llibre ens
explica una part de la vida d’una nena d’onze anys, de nom December Lee Morgan
que té un passat complicat i que va rebotant d’una casa d’acollida a una altra.
A la noia li encanten els ocells i està convençuda que li sortiran unes ales perquè a l’esquena té unes cicatrius i ella pensa que s’obriran i es desplegaran les ales, permetent-li volar i sobreviure pel seu compte, allunyada dels records de la seva vida humana. La noia s’enfila als arbres i salta des de dalt de tot esperant enlairar-se, alarmant els seus pares d’ acollida. També menja llavors de gira-sol, llegeix obsessivament un llibre, «Guia completa d’ocells (Volum I)» regal de la seva mare, i escriu un diari de la seva vida, «La història extraordinària de la noia ocell», un diari que no ha llegit ningú.
A la noia li encanten els ocells i està convençuda que li sortiran unes ales perquè a l’esquena té unes cicatrius i ella pensa que s’obriran i es desplegaran les ales, permetent-li volar i sobreviure pel seu compte, allunyada dels records de la seva vida humana. La noia s’enfila als arbres i salta des de dalt de tot esperant enlairar-se, alarmant els seus pares d’ acollida. També menja llavors de gira-sol, llegeix obsessivament un llibre, «Guia completa d’ocells (Volum I)» regal de la seva mare, i escriu un diari de la seva vida, «La història extraordinària de la noia ocell», un diari que no ha llegit ningú.
ACTIVITAT
Conèixer una
miqueta més a fons els “ocells”,el llibre us mostrarà aspectes de la ciència
del vol, de l’anatomia dels ocells i del seu comportament, que espero que
us agradin.
“Pueblo frente
al Mar”
Joanne Schwartz Sydney Smith Ed:Ekare
Un niño despierta una clara mañana y mira el mar. Es un día de
verano como tantos otros. Juega con un amigo, camina hasta la tienda del
pueblo, visita la tumba de su abuelo. Pero mientras las horas pasan, sus
pensamientos van una y otra vez hacia su padre que trabaja en las minas de
carbón, allí mismo, bajo el mar.
Una historia contada con pocas palabras e imágenes de enorme belleza que van y vienen, como los pensamientos del niño, entre la luz del sol y del mar, y la oscuridad de las minas de carbón.
Una historia contada con pocas palabras e imágenes de enorme belleza que van y vienen, como los pensamientos del niño, entre la luz del sol y del mar, y la oscuridad de las minas de carbón.
Per avui ja està , demà més..
Ptons i abraçades i sobretot mols ànims
Celeste i Montse
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada